Castanele tratează anemia

SOLUŢIE ● Vitamine şi minerale pentru întărirea imunităţii
Castanele au proprietăţi antianemice şi remineralizante. Din acest motiv, nutriţioniştii recomandă castanele coapte sau sub formă de piure, persoanelor cu astenie fizică şi intelectuală.
SOLUŢIE ● Vitamine şi minerale pentru întărirea imunităţii
Castanele au proprietăţi antianemice şi remineralizante. Din acest motiv, nutriţioniştii recomandă castanele coapte sau sub formă de piure, persoanelor cu astenie fizică şi intelectuală.

Din septembrie şi pînă în noiembrie este sezonul castanelor, bogate în vitamine şi minerale uşor asimilabile. Castanele sînt sursă bună de calciu (45 mg/100 g), fier (1 mg), zinc (1 mg), vitamina E (1 mg). De asemenea, sînt un aliment remineralizant şi energizant, recomandat cu precădere pentru întărirea sistemului imunitar şi combaterea anemiilor. Datorită vitaminei E, castanele coapte sau piureul de castane încetinesc procesul de îmbătrînire. Castanele sînt indicate în prevenirea osteoporozei.

PUŢINE GRĂSIMI. Spre deosebire de alte fructe din familia oleaginoaselor (nuci, alune, fistic), castanele au mai puţine grăsimi şi de aceea sînt mai uşor de digerat. Prof. dr Gheorghe Mencinicopschi spune că nucile şi alunele conţin 70% grăsimi, iar castanele au doar 3%. Conţinutul scăzut de grăsimi se vede şi în numărul de calorii: 690 de calorii/100 g nuci şi doar 170 de calorii/100 g castane. “Motiv pentru care castanele nu îngraşă”, ne asigură prof. dr Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare. Acesta mai arată că pot apela la castane şi persoanele care au probleme cu inima sau un nivel ridicat al colesterolului. 100 g castane conţin 600 mg potasiu, un record printre fructele oleaginoase. Potasiul stimulează funcţionarea muşchiului cardiac, iar fibrele din castane reduc nivelul colesterolului în sînge.

RECOMANDĂRI. Castanele sînt o sursă bună de vitamine din complexul B-urilor, recomandate pentru combaterea oboselii, nervozităţii, insomniei sau palpitaţiilor. Nutriţioniştii ne recomandă să mîncăm patru-cinci castane zilnic (50 g). Ar fi bine să le mîncăm coapte sau piure. În nici un caz să nu alegem castanele prăjite şi sărate, deoarece prin prăjire apar substanţe toxice şi, de asemenea, creşte numărul caloriilor din cauza uleiului folosit.

Conţinut (100 g castane)
● Calorii 170 ● Proteine 2,6 g ● Grăsimi 3 g ● Glucide 38 g ● Fibre 4 g ● Potasiu 600 mg ● Calciu 45 mg ● Fier 1 mg ● Zinc 1 mg ● Vitamina E 1 mg