Combinaţii alimentare sănătoase

Mâine, împreună cu Jurnalul Naţional şi Jurnalul de sănătate primiţi volumul “Combinaţii alimentare sănătoase”, autori Arturo Tentori şi Giovanni Turetta.
Mâine, împreună cu Jurnalul Naţional şi Jurnalul de sănătate primiţi volumul “Combinaţii alimentare sănătoase”, autori Arturo Tentori şi Giovanni Turetta.

Cartea prezintă în ordine alfabetică sute de alimente însoţite de combinaţiile recomandate, nerecomandate şi cele neutre. “Cartea ne orientează în alegerea unui fel de mâncare în locul altuia, în funcţie de necesităţile noastre fiziologice reale, prin combinarea corectă a alimentelor. Autorii ne ajută să găsim echilibrul corect între necesitatea acoperirii nevoilor noastre nutritive şi cea a facilitării procesului de digestie şi a asimilării hranei”, arată prof. dr Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare, în prefaţa acestui volum.

Alimentele sunt împărţite pe baza caracteristicilor de compoziţie. Pentru fiecare aliment sunt indicate ca¬lo¬¬riile, glucidele (carbohidraţii), lipidele (grăsimile) şi protidele (protei¬nele) la 100 g. Nu¬tri¬ţioniştii italieni Arturo Tentori şi Giovanni Turetta îl ajută pe cititor să combine mâncărurile care îi plac. Avem libertatea de a alege ce alimen¬te dorim, cu condiţia să le asociem corect. Putem să savurăm şi dulciuri din când în când.
Mănâncă inteligent !
Cartofi
Conţinut/100 g: calorii – 85; glucide (carbohidraţi) – 18 g; lipide (grăsimi) – 1 g; protide (proteine) – 2,1 g.
Combinaţii recomandate: Cereale şi derivate; castane; verdeţuri.
Combinaţii nerecomandate: Fructe în general; miere; zahăr; dulceţuri; brânzeturi slabe; peşte slab; carne slabă, sare.
Combinaţii neutre: Leguminoase; brânzeturi grase; peşte gras; carne grasă; măruntaie; ouă; fructe cu coajă lemnoasă; ulei, unt, smântână, margarină, slănină, măsline; apă.